2012. július 12., csütörtök

:) szeretettel

           Ha valaki, hát a kétszemélyes kiscsaládom után ő szeret engem a legjobban a világon. És nem lehet nem viszontszeretni. A mosolyát. A megértését. A sosem követelőzését. A bölcsességét. A tanácsait. A terelgetését. Meghálálni, azt hiszem, lehetetlen. Egy élet is kevés hozzá.          

Pöttyös mama nem tud túl sok félét főzni. Ellenben abban a néhány ételben, amit készít naponta – hetente – alkalmakra, igazán verhetetlen. Életemben nem ettem olyan jó brassóit, tejfölös csirkepaprikást, sütőben sült makarónit vagy sajtos pogácsát, mint nála. A galuskapaprikása pedig a semmiből finomat kategória csúcsa. Ilyen ez a Pötyös mama – ugyan honnan is vehettem én a maximalizmusomat?!

Mindig a konyhacsücsökben leskelődtem. Idővel közelebb osontam, segítettem. Ő sosem magyarázta a receptet: csak tette a dolgát. De ha alaposan figyeltem, nagyon sokat tanulhattam. Olyanokat, mint hogy a krumplis pogácsát nem lehet forró krumpliból, hogy az aprópecsenyéből ne sajnáljuk a fokhagymát és a fehérbort, meg hogy a szemesbors és a rengeteg zöldség a házi leves minimuma.

De minekutána tőle nem, hát magamtól kellett megtanulnom rétest készíteni. Azt az igazi, kézzel húzogatós rétest, ilyen hajszálvékony tésztával......

meg túróval, tejfellel (na ná: a házit nem lehet csak úgy letejfölözni).....

Milyen jó is, hogy most én lephetem meg.....

Pöttyös mama mindjárt nyolcvan éves – félek, gyorsabban telik az idő, mint valaha. És nagyon remélem, hogy még a lányomat is megtanítja főzni.... legalább egy hortobágyi palacsinta erejéig... Meg hogy még nagyon sokáig lesz nekünk.. nekem... 

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű vékony tésztát nyújtottál, büszke lehetsz magadra! Pöttyös mamát pedig éltesse Isten jó sokáig!

    VálaszTörlés