2012. június 8., péntek

egy finom zöldségkrémlevest?!

         Olyan sokszor akartam már mutatni ezt a levest, de soha egy kanállal sem marad belőle, hogy fotózzam. Kép nélkül meg ugyebár magyarázhatom én, hogy milyen... Most is csak éppen hogy sikerült – az utolsó cseppek... Éppen csak elfedik a tányér alját.....

Én nem vagyok levesfüggő – sőt! Ha lehet, kihagyom. Télen egyszer – kétszer jól esik egy tartalmasabb forró 'pirosleves', nyáron talán egy gyümölcs-, de ennyi bőven elég is. Ez a sárgaság azonban többszörösen hozzánőtt még az én szívemhez is: egyfelől, mert nem egészen harminc perc alatt a nyersanyagtól eljutunk a tálalásig, másrészt, mert még nem volt olyan vendégünk, aki ne kérte volna ebéd után a receptet, harmadrészt, mert nekem – levesgyűlölőnek – is annyira jól tud esni. A mennyiségekről vitatkozhatnánk: a leírtakat ketten eltüntettük: én egy tányérral teljesen jól laktam ( a második már sehova sem férne – az uram három tányérral kanalazott be....persze, rosszul is van tőle....)

Szóval a dolog ott kezdődik, hogy egy edénybe olajat öntünk, megy bele egy fej felkockázott hagyma. Már tehetjük is a tűzre, a többiek folyamatosan fognak következni. Meghámozom, felkockázom a zellert, és már megy is a hagymához. Aztán jön a karalábé, a fehérrépa, a sárgarépa, a krumpli. Ahogyan kész vagyok egynek a pucolásával-darabolásával, dobom is a többihez. Ha mindenki benne van az edényben, jön rá egy evőkanál ételízesítő, annyi víz, hogy ellepje, fedő, negyed óra főzés nagy lángon.

Végül átöntöm az egészet a turmixba, simára kevertetem vele, és öntök bele egy kis doboz tejszínt. (nálam Milli, de kinek mi tetszik). Ha sűrűnek találod (nekem még nem volt rá példa), akkor tejjel hígítsd. Ennyi. Nem nagy ördöngösség, ugye?! A zacskós leves után talán az egyik legegyszerűbb. De tuti siker...

Ja, igen: még valami.... Ha készen van, érdemes csak kiskanállal megkóstolni, mert azon fogod kapni magad, hogy folyamatosan kanalazod.......


(már csak a lényeget nem mondtam: egy csomag 75dekás előre csomagolt zöldséget szoktam venni hozzá...abban pont annyi van mindenből amennyi kell +egy krumpli)

1 megjegyzés:

  1. én nagyon szeretem a püré (értsd: krém-)leveseket, nálunk a brokkoli és a krumpli a nyerő.
    Feltétnek a szeletelt kenyeret megpirítom, bekenem fokhagymával, kockázom ... mehet bele a levesbe .. Isteni...
    A Te receptedet is kipróbálom majd, jól néz ki :)

    VálaszTörlés