2012. május 21., hétfő

fehér - piros - fehér

         A gyermek tegnap buzgón követelte a nagyszülőkön a beígért földiepret (amit, hangsúlyozom: nem szeret), majd sértődötten vette tudomásul (vagy inkább nem is vette), hogy a feketerigók mind megették. (ők is szeretik, na) Kárpótlásul kaptunk három nagy doboz fagyasztottat – mondván, ők nem tudnak vele mit kezdeni. (Tény és való, minden évben lefagyasztják a termés nagy részét: mindent, amit nem tudnak még frissen ránk tukmálmi)

Hát, fagyasztott eper-project indult ma: első lépésben krémleves készült belőle..... nyam – nyam....

Felettébb meg voltam elégedve az eredménnyel: nem voltam biztos benne, hogy kiolvasztás után is lesz eperíze a bogyóknak, de határozottan jól tűrték a mélyhűtést, a turmixolást, majd a sűrű tejszínnel felöntést. Egy kis cukrot azért kaptak – de nekem valami még hiányzott.....

Ekkor pillantottam az éppen csepegő túróra (igen: kecskegazdáéknál gyakran megesik, hogy túró készül....meg joghurt...meg sajtkrém....meg....), kivettem egy maréknyit belőle, ízesítés nélkül apró gombócokat formáztam (állítom: a joghurtból készített túrónak annyival finomabb íze van, mint a sima aludtból készültnek – de erről majd máskor), meghempergettem porcukorban, és így landoltak tálaláskor a levesben. A férfinek persze átszűrtem az apró (a turmixnak köszönhetően már csak szemmel látható, egyébként szinte nem is érezhető) magvaktól....biztos ami biztos...
hát elfogyott.... elég hamar :)

4 megjegyzés:

  1. De jól mutat! Jól kitaláltad hogyan készítsd el:) a kecske tejtermékeket még nem kóstoltam el sem hittem milyen finomak.
    Az én családom imádja az epret:)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek a színek! Az ízekről meg megírtál mindent...

    VálaszTörlés
  3. Joghurtból túró??!! Ez nagyon érdekel, várom a folytatást :)

    VálaszTörlés
  4. Jutka, én sokmindent megettem már, és eleinte én is húzódoztam, de állítom: nagyon finom. Persze, én csak a Rozi tejéről tudok nyilatkozni :)

    Dóri, nekem is a színe tetszett a legjobban :)

    Erika, mikor kiderült, hogy kiskecskénk nem lesz, így a napi egy literből kell gazdálkodni, akkor kezdtem megoldásokat kiötölni, hogy minél több kész terméket nyerjek ki a nyers tejből. A joghurtból készített túrónál egy liter tejből majdnem fél kiló túró a végtermék, és nagyon finom, kellemes, bársonyos íze van...

    VálaszTörlés