2012. május 9., szerda

egy tart ebédre

            Mostanában nagyon vacakul alszom – hajnalban már csak forgolódom, meg tekergetem az agyam, emiatt este persze már fél kilenckor kidőlök. Szép kis mókuskerékben kergetem saját magam.... Na, de hogy hasznom is legyen a korai műszaknak, négykor szépen kitessékelem magam a konyhába, mire ébred az aprónép pont elkészülök a reggelivel meg az ebéddel, és az egész nap a miénk. Meg a házimunkáé. Meg az állatoké. Meg a kerté... Nem sorolom.

Szóval abban biztos voltam, hogy ma leves lesz – jó kis húsos marha velőscsontot dugdostam a fagyasztóban,de hogy mi legyen a második fogás...... Addig törtem a fejem, míg mosogatás közben elém nem kerültek az Anditól kapott formák. Emlékeztem rá, hogy – talán – Rachel Allennél láttam egyszer hozzá egy receptet, de nem elég, hogy nem jegyeztem le, még az sem jutott eszembe, hogy minek is nevezik, így a netes keresést is kilőttem. Sebaj, megy ez fejből is...

Hat formához 20deka lisztből, fele annyi vajból, egy csipet sóból és egy tojásból tésztát készítettem, a hűtőben pihentettem – talán egy fél órát. Magamnak egy fél fej hagymán megpirítottam egy felkockázott cukinit, felöntöttem sűrű paradicsomlével, sóztam, borsoztam, zöldfűszereztem (oregánó, bazsalikom), végül reszeltem bele (meg rá) házi füstölt kecskesajtot. (ne tudjátok meg, mennyire gyorsan fogy!) A férfi abszolút húsevő, így neki a hagyma másik felén egy marék darált húst pirítottam, sóztam, borsoztam, paprikáztam, pici vízzel felengedtem.

A tésztát kb. egy milliméter vastagra nyújtottam, egy, a formánál picit nagyobb bögrével kiszaggattam, a helyére édesgettem, tölteléket belekanalaztam (a hús alá került egy-egy evőkanál házi sajtkrém. Egyébként egy fűszeres joghurt vagy tejfl is jó, csak jó sűrű krémes legyen), a tetejükre jtt egy kis sajt és190fokos sütőben néhány perc alatt átsültek. Tartármártással villámgyorsan elfogyott...

6 megjegyzés:

  1. Nem csodálom, nagyon guszta:)Hogy füstölöd a kecskesajtot?

    VálaszTörlés
  2. Patrícia, a rendes füstölőnkben. Ugyanúgy hideg füstöt kapnak, mint a kolbászok, sonka, csak másfajta fát használok. Almát, vagy bükköt, vagy diót... mind más - más ízt ad a sajtnak.

    VálaszTörlés
  3. Mennyi félét csinálsz... ráadásul milyen ügyes vagy... Magad csinálsz mindent...Nem véletlen hogy szeretek itt nézelődni és olvasni... Mindenbe van jó és kevésbé jó... Kíváncsian várom a további beszámolókat....Hmmm a kecskesajt csábító, ráadásul füstölt....

    VálaszTörlés
  4. Vera, gyere máskor is - nagyon szívesen látlak. Sokkal több sajt is elfogyna nálunk, de sajnos két kecskénél kevés a tej, főleg, mikor szappanba meg másba is kell - hátha egyszer majd többen lesznek....

    VálaszTörlés
  5. Nem lehetne egy kis kóstolót küldeni a neten keresztül?:))))

    VálaszTörlés
  6. Éva, garantáltan nagyon finom volt, mert a kiscicánk feltépte a vadiúj szúnyoghálót a ragasztócsíkról, és bemászott a konyhaablakon falatozni, amit egyébként alapesetben két kutya is őriz. Ma számonkérem őket, hogy hol csatangoltak, amíg az asztalon hűlt a maradék....

    VálaszTörlés