2012. március 11., vasárnap

esküszöm: nem értem

            Az én kiscsaládom elég válogatós. Na, nem az alapanyagokkal van problémájuk, vagy az ízekkel, mindent megesznek, ha éppen kedvük van hozzá. Egy idő után rájöttem, hogy nem kérdezgetni kell őket, hanem úgy tálalni az ételt, hogy kedvet kapjanak hozzá. Aprócska furfang, de mennyivel könnyebb dolgom van így velük... Receptekért (némi újdonság sosem árt), vagy ételfotóért szívesen látogatok gasztroblogokra. Nem tudnám mindannyiukat felsorolni, gondolom, ti is pontosan tudjátok, kit keressetek fel egy péksütiért, egy mézesért, egy tortáért, egy krémlevesért vagy kenhető zöldségkrémért, savanyúságért.... Nekem is itt sorakoznak a könyvjelzőkben, szívesen nézelődök náluk. Egyet kivéve. Rá nagyon haragszom.

Egy túrótortával szemezek idestova lassan egy éve. Gyönyörűt találtam nála, tudtam, ha ilyet készítek, mindenki nyalogatni fogja a szája szélét, és tukmálás, meg mellébeszélés nélkül kérnek majd belőle. Elkészítettem. Nem olyan lett. Gondoltam, biztos elrontottam valamit (pedig ezeréve vagyok a konyhában, olyan még nem volt, hogy pontos recepttel ne menjen valami, főleg nem süti). Ízre nagyon finom volt, csak a látvány.... Az a hófehér túró, tetején a gyümölcsréteggel. Az nem lett olyan. Sebaj. Először a két bitang kutyánk falatozta jóízűen. A második próbálkozást ismét Kajla díjazta elégedetten, a harmadiknál már sírni tudtam volna.

Aztán gondolkodni kezdtem, és rájöttem, hogy, ha fene fenét eszik sem értem, hogyan lehet az ő huszonpár deka túrója még mindig gyönyörű hófehér, mikor hat tojássárgáját kevert bele. Fizikai lehetetlenség. Nézegetni kezdtem a többi bejegyzését is. Mindig kifogástalanul tökéletes képek, pontos receptek, egy – egy aprócska hibával, hogy tuti ne legyen a tied ugyanolyan. Találtam másoknál is fellelhető receptet, ami szó szerint közzététetett, csak az egyik hozzávalóból írt tízszeres! mennyiséget...

Szóval nem értem... Hogy miért jó ez így.... Elég lenne, ha azt mondaná: családi recept, és megtartja magának – megérteném, sőt a fotókért meg is dícsérném. Na de így.... Annyi csalódást okozott... És persze megbántás nélkül – nem teszem közzé az illető nevét. Nem tisztem másokon bíráskodni. Egy biztos: az én bizalmamat elvesztette, így csupán távolról olvasgatom, ahogy mások ajnározzák a nevét, én pedig még a bloglistámra sem tartom érdemesnek. Fura időket élünk...

11 megjegyzés:

  1. Direkt rossz receptet ír le???

    VálaszTörlés
  2. hát, nekem nagyon úgy fest... még egy receptjét sem sikerült úgy megcsinálnom, hogy hasonlítson az övére. pedig, becs szó, nem vagyok ennyire balfasz (már bocsánat).ízre jók, nem tökéletes, de finom, de mindig van vmi, amit, ha beleteszel, nem lesz olyan szép, mint az övé.... (vagy folyik, vagy sárga, vagy neki egy torta, de nekem ugyanazzal a mérettel három is kijönne a hozzávalókból.....)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép, mondhatom. Egy szavahihető gasztroblogger. Csak hát nincs mindenkinek elpocsékolható alapanyaga.

      Törlés
  3. Nem lehet, hogy esetleg más receptjeivel villog (ilyenből akad bőven a neten) és direkt "változtat" rajtuk, hogy ne mondhassák rá azt, hogy lopta? Bár a képeken nem tud változtatni, az alapján azonosítani tudja mindenki a receptjét. Akkor meg nem értem, hogy mi értelme.
    Bár én is csináltam már receptet valakinek a blogjáról (aki mellesleg cukrász)úgy, hogy nagyobb piskótát sütöttem mint ő, mégis megmaradt a krém fele, mert azt a mennyiséget amit megadott lehetetlenség lett volna belepakolni. Még szerencse, hogy isteni volt és elnyalogattuk ezzel-azzal. :-))

    VálaszTörlés
  4. Ezt nem értem, akkor miért ír blogot, meg receptet, nem így akar híres lenni!?

    VálaszTörlés
  5. Juj, most megesz a penész a kíváncsiságtól. :o)

    VálaszTörlés
  6. Atyavilág, már ilyen is van, h főzés-envy?! Neeee. Durva. De az is lehet, hogy szimplán lehagyott egy nullát a végéről. Én a helyedben bekommentelném kedvesen, udvariasan, h klassz a recept, de nem 25 dkg, hanem 250, biztos lemaradt egy nulla - a reakciójából kiderülne, mi a helyzet. (Ő profiként biztos ismeri a váltószámokat, de figyelmetlenségből simán lehet az is, h a g helyett dkg-t ütött be pl.)

    Engem sose zavart, ha nem tökéletes az állag - az íze legyen jó!!!

    VálaszTörlés
  7. Bevallok nektek töredelmessen valamit. Mióta rám talált az "AHA-érzés", vagyis mióta megtaláltam a gasztroblogvilágot én még nem nagyon jártam konkretice senki nyomába,. talán hasonlót süthettem főzhettem, de szerintem nem nagyon volt olyan, amit indigóztam. Talán a vacsoracsata ételei- Azért történik mindez, mert a családom nem nagyon akarja "benyelni' az újítást. Ilyenek és pont. Tehát ezen nem mérgelődök. Volt határesetes fél kg túróm meg fél kiló ugyanolyan mascarponém. nem variáltam sokat. gáztepsiben 5tojásból piskótalap, háromba vágva fenti adag citromosítva narancsosítva betöltve és pont. Ebből tegnapról mára biza alig maradt:) és szerintem kirakhatod a varázslót, nehogy más is belefusson a titokreceptbe!:)

    VálaszTörlés
  8. Andi, azt hiszem azon akadtam ki a legjobban, hogy egy tényleg körülrajongott-ünnepelt blogról van szó. Egyébként kicsit utánanézegettem: általában másoktól veszi a receptet, hivatkozik is rájuk, csak mindig módosít rajta vmit. Módosítás nélkül ma működött a süti (nem az emlegetett túrós), de visszakerestem az eredetit, és így rendben is volt, szóval megpróbálom azokat kiszűrni belőle, amit ő tett hozzá.... az a torta azért csak cseszegeti a csőrömet... :)

    VálaszTörlés
  9. nem szabad mindent elhinni( föleg nekem). Naívak vagyunk, bízunk, hiszünk.pedig nem lenne szabad. Ln azért megjegyezném az illetékes blogon a témát, úgy hogy mindenki lássa. ha leszedi, tudja hogy bűnös. ha nem akkor meg azért kell neki megmondani. nem egy szőke hölgyról beszélünk? ja és a hozzávalók áráról nem is beszélve meg a gáz vagy villany... csomag becsomagolva, holnap utazik!

    VálaszTörlés