2012. január 23., hétfő

krémleves - méghozzá paprika

          Az egyik nagy kedvencem. A férfi nincs annyira elragadtatva tőle – így aztán döntse el ki-ki maga... 
Egy azonban biztos: két nagy piros kaliforninai paprikát betettem a sütőbe, addig sütöttem, míg a héját könnyedén le tudtam hámozni róla. A kicsumázott és a magoktól megfosztott paprikákat az olajon pirongatott egy fej hagymára  (meg némi köményre) dobtam, jött hozzá három szép répa, ez utóbbiak karikára vágva, s fedő alatt kevés vízzel puhára pároltam őket. A leturmixolt pépet felengedtem húsz deka paradicsompürével ( a sűrített tökéletes hozzá), három deci vízzel – majd ha szépen összefőttek, adtam hozzá két deci tejszínt. Só, bors és kész is. Nagyon jó – szerintem. Egy finom pirítóssal meg pláne.

3 megjegyzés:

  1. Így első olvasatra azt gondolom, hogy inkább paradicsom-leves jellegű - ízű ez a csoda ... biztosan nagyon feldobja a paprika íze ... kíváncsi lettem :)

    VálaszTörlés
  2. érződik rajta a paradicsom - de nekem sokkal inkább sültpaprika íze van... a paradicsomleves eszembe sem jutott róla, valószínűleg azért, mert az felénk édes..

    VálaszTörlés