2011. október 3., hétfő

banánkenyér

Tudtam én, hogy el fog fogyni. Ha más nem, turmix lesz belőle – meg banánkenyér, mert egy ideje már szemezek vele.

A neten több receptet is találtam – de a fotók alapján egyik sem volt olyan igazi levegős, puha, szépen megemelkedett tésztájú. Sokkal inkább tömörre, keményebbre sikeredtek. Na, de inkább mutatom, milyen lett az enyém.

A recept pofonegyszerű: három banánt (össz 25 deka volt pucolva), két tojást, öt deka cukrot, öt deka mézet, nyolc deka olajat, egy fél tábla nagyon apróra vágott étcsokit, egy fél csomag mazsolát és némi vaníliás cukrot a robotgépre bíztam. Húsz deka lisztet összekevertem egy nem egészen fél csomag sütőporral, majd az egészet összekevertem, olajozott, lisztezett formába töltöttem. 175 fokon sütöttem először fólia alatt, amíg a tészta a forma tetejéig emelkedett, majd fólia nélkül míg szépen megbarnult. Az illata isteni, az íze úgyszint. Aki édesebbre vágyik akár lekvározhatja – mézezheti... aki a páromhoz hasonlóan gyomorégéssel küzd, fogyaszthatja magában. 

2 megjegyzés:

  1. Holnap ez lesz a nasi. Köszi :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem tetszik és a párom nagyon kedveli az édességeket+ a banánt, így el kell készítenem hamarosan:)))

    VálaszTörlés