2011. augusztus 3., szerda

talán ennyi a nyárból

                Reggel már gyülekeztek a fecskék a villanypóznák között feszülő drótokon. Tömegesen sereglettek jobbról – balról. Nézegettem a villás farkukat, hallgattam a csivitelésüket, és sajnáltam, hogy készülődnek. Máskor erre csak szeptember végén került sor – de idén... Idén alig néhány hetet töltöttek nálunk, persze azt sem nagyon neveztem volna nyárnak. Aztán meghányták, -vetették a dolgot, megvitatták az időjárást, fürdőztek a korai napfényben, és valaki úgy döntött, még maradnak. Szerteröppentek – ahogy jöttek, mentek is. Mindenki a dolgára. Szerettem volna megsúgni nekik, hogy hétvégére megint viharokat jósolnak, és a helyzet a távolabbi jövőben sem fog nagyon változni. Szerettem volna, ha inkább mennek, de szerencsésen, jóidőben odaérnek – hogy jövőre is vissza tudjanak jönni. Egy biztos: a garázson nem cseréltetem ki a törött üveget. Ott mindig otthonra találnak.

3 megjegyzés:

  1. "kicsit szomorkás a hangulatom máma..." valahogy ilyen ez a bejegyzés de szerencsére benne van az esély a megújulásra a jövőre való életigenlés, hát ja a jövő nyárból még egyetlen nap sem telt el. Én úgy olvastam, hogy vasárnap 27 fok lesz és utána már nem lesz meleg, csak kellemes laza nyári idő. hát majd meglássuk. A.

    VálaszTörlés
  2. Úgy látszik nem tudjuk, de Októberre meleget jósolnak kéne mondani a fecskéknek. A nagy meleg meg senkinek sem jó, inkább laza meleg legyen Egyébként erre fele is rengeteg fecske volt, mára sajnos lecsökkent az állományuk és villanyvezetéken sem ülnek, nincs csivitelés sem..

    VálaszTörlés
  3. Nálunk olyan fickándozást művelnek, hogy ilyet még sosem láttam. Néha attól tartok (reggelente mikor szellőztetek) hogy berepülnek itt az íróasztal melletti ablakon. Itt inkább rigók szoktak lenni (no meg verebek) a golfpálya szomszédsága miatt, de az utóbbi hetekben rengeteg fecske van. Szerintem ezek már megjárták Európát és még időznek itt egy kicsit mielőtt Afrika felé vennék az irányt. De jövőre biztos visszatérnek, úgyhogy hagyd csak úgy azt az ablakot... :-)

    VálaszTörlés