2011. augusztus 16., kedd

szabad péntek, szabad szombat...


Szappant csinálni – ha van hozzá némi affinitásunk – egyáltalán nem nehéz. Ha még kedvet is érzünk hozzá, és nem csupán felvágni akarunk vele az ismerősök között, akkor egyenesen szórakoztató (a receptírás meg agytekergető). Jó szappant csinálni mindössze a jó alapanyagon múlik, és a recept pontos betartásán (pont mint egy jó sütinél). Na de tökéletes szappant... szinte lehetetlen..... Szinte. Mert azért csak sikerül....

A jó alapanyagról tudni illik, hogy általában drága is. Legalábbis az átlagnál némileg borsosabbat kóstál, de mindenképp megéri. Az olívaolaj árát taglalhatnám, de úgy hiszem, felesleges. Ha nem használjuk is, tudjuk hova kalibrálni.

Én – megvallom – márkafüggő vagyok: van, amiből nem engedek. Pláne nem a szappanok kárára. Mindig ugyanabból a minőségből készülnek. Mindig. Kivéve ma. Mert olyan, de olyan nagyon olcsón találtam az Angroban olivát, hogy muszáj volt kipróbálnom. Na ja, az Angroról már szóltam – ritkán tévedek arra, akkor is csak azért, mert sehol máshol nem kapok már eredeti Globus Hamburgeres melegszendvicskrémet. Pedig azt szeretjük. Na meg azért, hogy szétnézzek a konkurencia ár- és választékkínálatában. (Vagy ezt a részt még nem meséltem?! Mindegy is, a lényeg mindössze, hogy sajátmárkás tisztítószereink vannak a mosóportól a felületfertőtlenítőig, a mosogatószertől az ablakmosóig.... És noha leginkább közületeknek forgalmazzuk, azért nem árt tisztában lenni a piaci helyzettel.)

Szóval kipróbáltam. Már két keverés után jó volt a massza, meg is lepődtem... Egyet léptem a formákig, mire visszafordultam, a szappan megszilárdult. Simán ki tudtam emelni a rozsdamentes acélból. Jelzem, máskor erre 24 órát kell várni.... Szóval egy kiló szappanomnak lőttek..nem lesz virágforma belőle... Na jó, nem megy tönkre, csak edényalakút a lehető legritkábban szoktak kérni... :) Sebaj, a férfi máris lestipi-stopizta..... nem csodálkozom, olyan, de olyan illata van...

1 megjegyzés:

  1. Szerintem az edényforma nem olyan gáz. Anno gyerekkoromban Angyalfoldön laktunk. Nagyanyám is gyártott szappant, bár ő mosószappant főzött.(hogy miből vagy hogyan, arról gőzöm sincs. 3 léc volt összeütve, negyedik oldala a konyha fala volt. alja a konyha köve. Amikor megszilárdult, jó nagy, felnőtt kéznyi darabokba vágta, és úgy vittük a piacra, selyempapírba csomagolva,. Sokszor már a villamoson megvették a szappantömböket. Szóval az az edényalak sem lehet olyan rosz. Egyébként valamelyik bloggerinánál láttam gömb formájú szappankát. Tehát a változatosság gyönyörködtet-het!:))) Andicsek

    VálaszTörlés