2011. augusztus 22., hétfő

készülődök...


               Eljött a bukszus-metszés ideje. Én legalábbis így nevezem az utcán ácsingózó sövényünket, bár, ha jól emlékszem, eredetileg kecskerágóra hallgat. De, persze, az is lehet, hogy rosszul emlékszem. Évente kétszer esek neki szegénynek, hogy 'gatyába rázzam', és erre a két alkalomra én bizony nem vagyok hajlandó sövényvágót venni. (A pénzkidobást nem támogatom, ezért nem kap például a férfi három pecabotot egy évre – darabját huszonezerért – mert hát szerinte a mostani csak tavaszi – őszi bot. Mindjárt mondtam is, milyen jó, hogy ősz jön most – télen úgysem horgászik, aztán meg nyakunkon a tavasz. Tisztára ideális.) Marad hát metszőolló, ami működni ugyan működik, de terjedelmes vízhólyagok nélkül lehetetlenség megúszni. Mindeközben Lányka a bokorban turkált, és félpercenként kiabált, hogy 'mama, kígyó, kígyó!' A szomszédok meg rohantak ki (biztos nem hallgatóztak....)

Egyre inkább érzem az őszt. Mint a süni, meg a mókusok: kezdek elvackolni télire. A kamrapolcokon szépen gyülekeznek az üvegek (kivéve a gyümölcs-szekció, mert az elfogyasztott lekvárokat nem pótoltam, lehet már nem is lesz mivel. Ha valakinek lesz esetleg felesleges, eladó házi lekvár/dzsem, szóljon bátran), már számolgattam, mennyi lisztet, cukrot kellene beraktározni: mintha októbertől márciusig nem lehetne kapni a boltokban), és alaposan átnéztem a fagyasztóláda tartalmát is. Elrendeltem őszre egy disznóvágást.

És hát nagyon várom már, hogy nekieshessek az udvarnak (mert jó nagy, ideje azt is kicsit rendszerezni). Elterveztem, hova kerülnek a rózsák, hova a liliomok, ide egy kis sziklakert, oda egy gyógy-, fűszernövényes, egy kis rész a levendulának. Évek óta vágyom egy japán cseresznyefára meg egy magnóliára. Van esetleg valakinek közületek? Na, nem kérni akarok.... Csak szeretném tudni, hogy lesz-e belátható időn belül olyan szép virágokkal teli növény, mint mondjuk, ami a Starkl újságból szokott rám mosolyogni. (lássuk be, azért elég sok kamu-dolog van abban az újságban – ennél még én is jobban bánok a PhotoShoppal).

Szóval bevackolok.... Pedig még javában nyár van. (És még a lakásfelújítás előtt állunk....) De hát ennél az időjárásnál nem lehet biztosra menni.....

2 megjegyzés:

  1. Én is nagyon várom már az őszt. Sajnos nekünk csak csavartfüzünk van, abból szívesen adok, olyan életerős, hogy ledugtam belőle a paradicsom mellé karónak, mind kihajtott. Pedig akkor már majdnem egy hónapja le volt törve az a nagy ág. A fűzfa akna mellé nagyon praktikus, sok vizet kiszív.

    VálaszTörlés
  2. CSavartfűz? Ez azonos a hullámos fűzzel? köszönöm, kedves vagy, de virágzó növényeket szeretnék inkább rakosgatni, mert annyi fánk van, hogy ősszel egy hónapig minden nap egy órát söprögetem a leveleket. Ugyanez van tavasszal, csak akkor a lehullott virágokat kell seperni. Szegényeket nagyon utálom, pedig ilyenkor milyen jó az árnyékukban...

    VálaszTörlés