2011. július 21., csütörtök

nekem újra égig érnek...

                  Már egy ideje nézegetem ezt a nőt a tükörben. Nem tudom, ki lehet. Visszamosolyog rám, de a mosolya másé. Az arca is másé. A szarkalábak is a szeme körül. Az a nő lehet, akinek reggelente látni szoktam a ráncos kezeit. Nem tudom, mikor és hogyan került oda. A tükrömbe. De szépen megkértem, menjen onnan, ez az enyém. 

Lefektettem a család apraját, a nagyja meg tévét nézett. Én meg bevonultam a fürdőszobába. Eltüntetni azt a nőt. Ollóval meg fésűvel. És csattokkal és kencékkel. És nekiestem, és vágtam, és kaszaboltam – és fogalmam nem volt, mi lesz ebből. Csak azt tudtam, hogy őt már nem akarom látni.

Még innen, meg innen, meg azt sem akarom már, és úgy se legyen. A nő formálódott, halványodott, torzult alakja. Valaki más lett. Nézegettem. Jobbról, balról. Hogy ki lehet, és mit akar nálam?! Aztán, minekutána alig láttam ki a sok rám ragadt hajszálból, kiegyeztem vele. Gondoltam, egy éjszakát kibírunk együtt, aztán majd reggel jó korán...

És 'Uram Isten, mit műveltem magammal!'-gondolattal bújtam az ágyba. Tudtam, hogy kellett, csak talán jobb lett volna másra bízni. És jó korán...nekiálltam a takarításnak. Medoráék két kiscicája eltévedne abban a hajkupacban, amit leoperáltam magamról. És mikor minden szépen letisztult körülöttem, belenéztem a tükörbe. Fürkésztem, kit láthatok a túloldalon. És ott volt. És mosolygott. És én voltam. És, hogy milyen lett? Dögös. Határozottan dögös.

8 megjegyzés:

  1. HA-HA-HA-HA...volt már ilyen shock-om nekem is.

    VálaszTörlés
  2. Megfogadtam, minden nap megvizsgálom a képet a tükörben, ne érjen sokként, mikor pár hetente alaposabban is belenézek.
    De ilyen hajcsonkítások itt is játszanak :)
    Örülök, ha jobban vagy.

    VálaszTörlés
  3. Évek múlásával egyre ritkábban fordul elő, hogy alaposan tükörbe nézek, de már majdnem előkaptam a hajvágómat. Miután elolvastam a bejegyzésed megyek én is fodrászt, kozmetikust, masszőrt keresni:)
    (Dögös nem leszek csak valahogy kinézek.)

    VálaszTörlés
  4. néha jót tesz az embernek efféle "fejcsere" A ház ura mit szólt az új nőhöz???:)A.

    VálaszTörlés
  5. Én szeretek nő lenni - és elsősorban magam miatt. Persze a férfi is nagyon nézett először.... :)

    VálaszTörlés
  6. És mikor láthatjuk a végeredményt???

    VálaszTörlés
  7. áááá...csak dögös lettem, fotogén továbbra sem...

    VálaszTörlés
  8. Régebben én is alakítottam hasonlókat. Most már nem merek...igaz tükörbe sem....
    Csatlakozom Jutkához! Itt az ideje fodrászt...( igaz az én nagyfiam fodrász...csakhát a suszternak...) Puccos a szalon ahol dolgozik...utálok oda járni! Hozzám viszont olló nélkül jár. Szóval fodrász, kozmetikus, manikűrös, masszőr! Talán segítene, és emberi külsőm lenne.........

    VálaszTörlés