2011. július 17., vasárnap

Befőzünk....újra...

                   Imádom a lekvárokat – az se érdekel, hogy sivatagi forróságban kell álldogálni mellettük, és az se, hogy baromi sokáig. Igen, én a hagyományos, nem villámgyors befőző-hozzáadó-cuccos módszer híve vagyok. Lehet, csak azért, mert még nem próbáltam ez utóbbit, de valamiért bennem baromi jó érzéseket vált ki a kavargatás, a figyelgetés, a fortyogó massza. Pedig ma olyan, de olyan recepteket láttam a tévében..... huh..

És nem csak én imádom a lekvárokat: úgy fest, hogy az idén eltett összes eper- és cseresznyelekvárom elfogyott... apropó, még csak július van – mi lesz még télen... meg télig... A szeder még csak most kezd érni, a barackot megesszük iziben még a fáról – Lányka minden fordulónál kér egyet róla, pedig korábban nem volt egy nagy gyümölcs-párti. A meggynek se adok túl sok időt az üvegekben: egyre – másra jönnek a kívánságok, mit is lehetne belőle kezdeni. Szóval úgy fest, szeptemberig se húzzuk ki, pedig azt hittem, túl is méreteztem a dolgot. Be kell látnom, idén kiscsaládom némileg falánkabb lett – vagy jobb a lekvár?! :)

Jövő hétre betervezhetek egy kiruccanást a nagybanira – remélem, árulnak még valami friss konzerválhatót. Csak az epret sajnálom nagyon, az idén már biztos nem lesz nálunk....

3 megjegyzés:

  1. Még sosem főztem lekvárt... mert nem vagyok nagy "fogyasztó". De azért gondolkodom, hogy az idén tán meg kéne próbálkozni vele (valami nagyon minimális mennyiségben).

    VálaszTörlés
  2. Nekem az eper a kedvencem, de idén lemaradtam róla, mert azt hittem, megy még lejjebb az ára - és nem ment. Meggyet tettem el, meg most jó sok sárgabarackot, aztán hamarosan jön a másik kedvencem, az őszibarack. De télig nálunk is ritkán tart ki...:)

    VálaszTörlés
  3. Szívemből szóltál! Hatalmas lekvár rajongó vagyok én is! Csinálni is imádom. És tényleg van valami varázslatos a klasszikus lekvár főzésben. Persze modern nő lévén, haladva a korral, nem zárkózom el semmi újdonságtól! Készült már nálunk az idén mindkét módszerrel lekvár! És attól tartok, még fog is!

    VálaszTörlés