2011. június 28., kedd

Öregszem - mostmár tutibiztos

             Fiatal (kis)lányok vihorásztak a plakát előtt. Olvasgatták a neveket, egyiknek jobban örültek, mint a másiknak. 'El kéne menni.' 'Ááá, apa úgyse enged.' 'Nézd már milyen frankók lesznek (jelzem, itt ismét a neveket sorolták, de össz-vissz egyet tudtam csak megjegyezni közülük).' 'Majd anya megfűzi apát, és elengednek.' 'Nem, tuti nem, tanulnom kell a pótvizsgákra'.

Már sejtem egy ideje, hogy öregszem – úgy értem, nem csak fizikálisan. Az eddigi huszonkettő helyett egyre gyakrabban érzem magam huszonnégynek, de vannak napok, amikor a harminckettőt sem tagadnám le, ha rákérdeznének. De ez a plakát erősen feldobta a labdát.

Valami fesztivált hirdettek a zenei élet nagyjaival. Hű, hol vannak már az én nagyjaim?! Ákoson meg Zanzibáron nőttünk fel, Tankcsapdán (bár ez utóbbi még tartja magát), de emlékszem még Gergely Robira meg a ShyGuys-ra is. Meg BackstreetBoys és N'sync (már, ha ezt egyáltalán így kell írni...). Most meg egyedül David Guetta neve volt ismerős. Megjegyzem, csak a neve. Ha szembejönnne velem az utcán, és megkérdezné az időt, tuti megmondanám neki, anélkül, hogy a nyakába ugorva csókolgatnám és autogramért esedeznék. Szóval gőzöm sem volt az egészről.

Hogy ezek honnan jöttek? És mikor? És hol voltam én? Na nem vagyok egy diszkópatkány, pusztán újságírói szemmel nézve dühít, hogy lemaradtam valamiről. A legnagyobb hiba, amit egy újságíró elkövethet.... Hát, van mit pótolnom. Úgyhogy most a kocsiban szigorúan rádiót hallgatunk – hátha ragad rám valami az újkori fiatalság kutúrájából.

7 megjegyzés:

  1. Majd ahogy nő a lánykád, úgy visszakerülsz a körforgásba. Én is azért tartom nyilván a nekem már érdektelen hullócsillagokat, hogy hozzá tudjak vakkantani :))

    VálaszTörlés
  2. Bizonyos értelemben mi is Világvégén lakunk. Itt a Művház működése gyakorlatilag kimerül a heti 2-3 "kínai pláza" az évi rendszeres "málenkis robot" emlékműsor valamint évnyitó- évzáró. ja és néhány sörest rendezésében. A fiatalok eléggé le fannak tompítva közművelődés terén. inkább elmennek a közeli falvakba, vagy inkább a Nagyfaluba. de értelmi szintjük is ehhez rendeződött. ami a plakátneveket illeti: nem is tudom honnan tudják, hogy jók, hiszen rádiókban biztos nem zörögnek. Ámbár a zenecsatornákon lehetnek. David getta nálam is jó, de már régen nem a régi. ja én a Neotonon Hungária második életén , meg Kati és a kerekperecen Boneymen nőttem fel,.... de a rádió mindig zörög. És én is látom a magam 43 telével. hogy öregszem, úgyhogy Te ne szólj egy szót sem!:))) ja szombat vasnap.-hétfő d.u.2 ig nem volt netem. már nem is reklamálunk, mert a gatyánk rámegy a telszámra. Inkább írunk majd szép levelet. Andicsek

    VálaszTörlés
  3. Én már meg sem próbálom követni.Bár a múltkor azon kaptam magam, hogy dúdolgatom:"mizumizumizu..." lehet benne valami.

    VálaszTörlés
  4. Megnyugtatlak, nekem David Guetta neve sem ismerős. :)

    VálaszTörlés
  5. Ez a mizu... na én ekkor jöttem rá, hogy rémségesen vén vagyok a 40 évemmel, mikor ezt a Mizu manót, meg az SP-t kezdték sztárolni.. Pedig ezek még pasinak sem nevezhetőek:))) Legalábbis nekem nem tűnnek annak:))

    VálaszTörlés
  6. Én már nem is biztos, hogy merem említeni: Illés, Omega, Metró....Abba.....már nem is számolom hány tél telt el azóta....a legkisebb felnőtt fiam DJ ( talán jól írtam ) amikor előáll valami új zenével, csal nézek, mire : anya vágod? Most már legalább ezt is értem. Igen ám, de van egy kilenc éves unokám....már ő is elvárja tőlem, hogy ismerjem a menő zenéket!....úgyhogy tanulhatok, fejlődhetek...

    VálaszTörlés
  7. Hát igen...ha szóba akarsz elegyedni a gyermek barátaival, nem árt a közös téma... gyanítom ők nem értenek az Illéshez... muszáj lesz alkalmazkodni...
    Andi, akkor te jobb vagy, mert nekem gőzöm nincs, hogy milyen zenét kössek hozzá...
    A mizumizu nekem is bemászik néha a fejembe - igyekszem kikergetni....
    Vidékek, köszi.... akkor nem is vagyok annyira elmaradva... vagy nem csak én...
    Nagymamis, mindig van hova fejlődni - de látod, nem vagy egyedül...én sem...

    VálaszTörlés