2011. június 8., szerda

házi görög joghurt: lépésről - lépésre...esküszöm, jobb, mint a bolti

            Megveregettem a vállamat. Na, nem azért, mert önimádó vagyok, hanem egyfelől, mert nagyon ízlik – pedig alapjában véve nem rajongok a natur joghurtokért. Másfelől pedig, mert ahhoz képest, hogy az elmúlt írd és mondd huszonhét évem alatt nem sok affinitásom volt a falusi élet mindennapjaihoz, az állatokról már nem is beszélve, hát bizony rettentő mód meg vagyok elégedve magammal. Meg a joghurttal is.

Adott ez a két balga kecske. Sok (nekünk legalábbis bőven sok) tej, meg egy Újságíró a maga kíváncsiságával. Na ez lennék én. És ez pedig a tegnapunk termése.

1,3 liter tejem volt egy pet palackban, így ennyivel dolgoztam. Feltettem melegedni – nagyon lassan, mert szerettem volna, ha sűrűsödik mielőtt felforr. Talán egy fél órát vártam rá, időnként megkevertem. Mikor már szépen felhabzott, elzártam alatta a gázt és hagytam hűlni.

Negyvenkét fokon hozzáadtam a natur élőflórás joghurtot (igen, boltit – tíz liter tejhez kell 1dl belőle össz – vissz). Ekkor jött a Lidl-ös hűtőtáska, amibe egy nagy edényt állítottam – benne szintén negyvenkét fokos vízzel. A tejet kitöltöttem két befőttes üvegbe, a kupakot rátekertem (az a bizonyos meggybefőttes üveg az áldozat). Az üvegeket beleállítottam a vízbe és rázártam a táskát. 6 óra csendes pihenő jött. ( a táska nagyon jól tartotta végig nekik a meleget) Na, csak a tejnek, az én szórakozásomról a lányom gondoskodott. (ekkora hőmérsékletet talán még a lázmérő is mér, ha nincs más kéznél, ha meg aztán végképp semmi, akkor csak figyeljünk, hogy a kezünknek jó meleg legyen)

Idő múltával szépen kipakoltam őket a rejtekhelyről, egy voile függönyanyagba borítottam (nekem ez jött be, a hagyományos pelenkás-módszer is beválik). Hamar kicsepegett, gyönyörű sűrű krémes joghurt lett belőle. Megjegyzem, aki ivójoghurtra vágyik, ne csepegtesse, csak keverje össze az üveg tartalmát.

Minő meglepetés, egy félig – meddig pépesített cseresznyekompót került az aljára, de csak rövid időre. Hamar elfogyott.....

1 megjegyzés:

  1. jééé a múltkor ide megírtam Neked, hogy gyakorlatilag joghurtfüggő vagyok. és hogy de megkóstolnám és lám elveszett az éterben. annyira utálom, hogy nem tudok a saját bőrömben írni. Azt gondoltam, hogy kéne egy másik blogot csinálni, másik profillal és valahogy átkonvertálni magamat amoda. no szerinted??? Andi

    VálaszTörlés