2011. február 21., hétfő

tavaszváróban


                    +7 és +7 fok között óriási a különbség. Az őszi +7-nél már pulóvert húzunk reggel, meg vékony kabátot, sapkát adunk a gyerekre – 'szegénykém, meg ne fázzon' címszóval. A tavaszi +7-nél lekerül a vastag ruha, meg elő- a napszemüveg. Milyen jó is volt most pár napig élvezni a márciusi meleget! Egy kis kedvcsinálót hozott nekünk, hogy tavaszig kibírjuk az utolsó néhány téli napot.

Ma már nincs +7, Autóban a hőmérő csak +1-et mutatott, de én már tavasz- és jóidő-függő lettem, nem vagyok hajlandó újra telelni. A hóesés meg mehet vissza oda, ahonnan jönni akar. Ha az idő nem is tavaszi, én bizony már nem engedek: van egy tuti tippem, ha tavaszt akartok ti is varázsolni magatoknak – néhány perc az egész, és garantáltan jól fog telni a nap.

Én az a lekvárbefőzős -eltevős típus vagyok, anyukám ezzel szemben csak bedobja a fagyasztóba a gyümölcsöt, zöldséget, és el van rendezve a dolog. Mindkettő jó módszer, a maga módján.

Imádom kevergetni a lekvárt, érezni az isteni gyümölcsillatot az egész házban, látni, ahogy sűrűsödik a fantasztikus szósz, még azt sem bánom, hogy a napallergiám apró kis hólyagjai mellé néhány nagyobb égési sérülésből származót is beszerzek. A gondolat, hogy milyen jó is lesz majd télen élvezni az igazi gyümölcs ízét minden fájdalmat feledtet. Ővel még nem is voltunk egy pár, mikor már a lekvárjaim rajongóivá vált. Á, nem szándékosan vittem neki belőlük! - dehogy... Azonban ezeket a lekvárokat ízlelgetve télen sokkal inkább az ősz jut eszembe, mintsem a nyár. Az elmúlás, a hűvös reggelek, a párás-ködös hajnalok. A szamóca, a szeder, a meggy-málna, a szilva tökéletes ízvilágot képvisel számomra, de most a tavaszt várom, nem az őszt. Ha a nyarat szeretném felidézni, akkor anyukám fagyasztott gyümölcseihez nyúlok.

A legjobb nyáridéző az eper. A fagyasztásból felengedett eper levét vízzel kiegészítve szoktam elkészíteni a teámat. Fekete teával, ha az agyamat szeretném frissíteni, zölddel, ha a lelkemet. Tökéletes. Megjegyzem, nagyon gondoljátok meg, kivel akarjátok megosztani a tavasz-nyár-élményt, mert egy adag fagyasztott epernek egy teára való leve van csupán..



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése